måndag 11 april 2011

tankar,planer,känslor,blogg...

Det har varit en lång vecka, omväxlande, helt klart.
Varit ledig mycket och därmed lagt väldigt mycket tid på träning och min löpning, vilket jag älskar! Det har gjort gott, håller mig på banan och mår bra av träning! Umgåtts mycket med min goa, underbara syssling och vän Neno väldigt mycket, vi har svettats och pinats, skrattat och flåsat ikapp typ hela veckan - antingen på powerwalken, distanslöpningen, intervallerna och/eller backarna! =) Tack gumman för en härlig träningsvecka, hoppas denna blir lika bra. Alltid roligare att träna ihop med ngn. Speciellt under andnöden efter typ 123040 intervaller..haha.

Helgen var kort och gick fort som vanligt, i fredags em var vi ute hos M föräldrar på smörgåstårta och fika,firade M bror som fyllde 25. Jobbade fre-lör natt, på lördag spelade vi familj-mot-familj-match i Beachvolley och dagen avslutades på Mattes brors 25-årsfest i Göteborg!
Underbart vårväder hela helgen jue, så idag blev det lunch och kaffe på balkongen, satt en bra stund och läste ute och bara gottade mig..så skönt med balkong! Ska fixa iordning vår uteplats också med lite möbler åså. Inviga grillen snarast...blev så sugen på det i helgen.
Idag har jag och Matte tvättat och vaxat bilen, käkade god lax & pressad potatis hos mor och far i deras uterum, bjöds på underbar blåbärspaj med hemmagjord vaniljvisp och hade det gott! Synd att man måste åka och jobba en sådan fin söndagskväll...


Kommit på att jag är ganska så färdig med nattjobbet, iaf känns det så just nu! Känner mig liksom lite "utanför verkliga livet" på något sätt, eller hur man nu ska förklara. Men det har mycket fördelar också, typ mycket ledigt och mer pengar. Jaja, allt har ju sina för-och nackdelar..Saknar lite mer riktig dygnsrytm, att ha samma rytm och arbets (livs)-schema som min sambo och alla kompisarna..

Känner mig lätt ensam när jag e hemma på dagarna och alla andra jobbar!
Men jag ångrar inte att jag började jobba natt för ca 1,5 år sedan, det har fått mig en liten smula lugnare, gjort mig flera kilon lättare och nattjobbet gav mig automatiskt mer ledig tid = vila och det i sin tur energi att börja träna på riktigt = gladare tjej! Men nu är det väl snart dags för förändring och utveckling,kanske ett steg uppåt i karriären med..;) vi får se helt enkelt.

Tror jag vet vad jag vill nu iaf, har väl fått min riktiga chans nu och tänker iallafall försöka! :) Blir det som jag önskar så blir det nog riktigt,riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar