tisdag 26 april 2011

Annan dag (påsk)

Haft en lugn dag med ganska dålig sömn, får sådan ångest att gå å lägga mig i lägenheten efter jobbnatten när det är strålande sol och sommarväder ute..kunde inte ens sova med öppet fönster då det var mkt ljud och skrik utanför...kände mig instängd och det var för ljust varmt osv..Åååå vad jag längtar efter att börja jobba dagtid igen och slippa detta!

Låg ute en stund på balkongen, Matte fixade lite lunch och sen åkte vi och veckohandlade..har varit duktiga och börjat med vecko-matsedel, det är väldigt bra då vi turas om dag för dag med matlagningen, det blir billigare då man planerar och köper in allt för en hel vecka ist för att småhandla dag för dag..och det är rätt skönt att ha det planerat. så fungerar jag iaf.
Så idag stod Kyckling från Välen, med ris på schemat, ett urgott recept från min kära mor..enkelt och supergott..Mattes kompis Berra kom förbi och sig en riktig festmåltid han me..Hade fetaost-sallad och smörstekta, vitlöksfrästa champinjoner till me..lyx! Spelade lite tv-spel och hade sköj med..sen sov jag lite till innan jobb! andra natten nu..2 kvar..
Har o har haft det väldigt lugnt på jobbet i en veckas tid nu, i och med caliciutbrottet har vi haft intagningsstopp och därmed inte så många patienter kvar nu..men imorgon tror jag stoppet hävs så då blir det full rulle igen..längtar..att ha för lite att göra är mycket VÄRRE än att ha massor!! jag lovar. Man blir lätt förslappad och deprimerad, iaf jag. typ.

Har fått räknat ut mina reseavdrag till och fr jobbet idag iaf, skönt att ha fått tummen ur! och fått mitt startbevis till Gbg-varvet med..grymt!
nä nu får ja återgå till mina plikter

hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar