tisdag 19 april 2011

En svängom med Mr. Calici

ja så var hela den här helgen över och så mycket kul jag hade planerat..som helt enkelt gick åt helvete!
Fredagen fick jag iallafall, jag och Mattias drog till Ullared och handlade lite smått & gott åt vårt hem..fixade,inredde och städade hela kvällen..hann med en film, lite snacks, tända ljus o mys också..=) En riktig go kvalitetsdag med älsklingen!

Vaknade dock natten till lördagen med magsmärtor,illamående och en mage som var helt paj. helt enkelt. Allt rann rakt igenom mig och jag orkade bara mellan säng-toa-säng-toa. Var helt urlakad och utmattad. Hela lördan gick åt fanders, skulle sprungit Kungsbacka-loppet som sagt, ihop med föräldrarna och Neno! men det blev ju inget med det..startavgift,träning,vilan och förväntningarna gick upp i rök! usch.
Men värst va ändå känslan av att missa den efterlängtande tjejkvällen hos Wirre, fy fan vad hemskt det kändes ...tyckte såå synd om mig själv. Som tur var vågade Matte hålla sig hemma på kvällen så vi låg i soffan och slappade, spelade lite tvspel och sprang till toan...hehe. kul kväll.

Men inget ont som inte för ngt gott med sig, mr calici var intensiv men snabbt lämnade han mig för ngn annan och det var jag ju väldigt tacksam för! redan på söndag eftermiddag kände jag mig mkt bättre och framåt kvällen fick jag sådan energi som jag alltid drabbas av när jag varit sjuk och blivit frisk..fick gjort en del men var grymt trött på kvällen.

Idag har jag varit fullt frisk och umgåtts med min vovvarna och min kära syssling, Vi har haft picknick ute i strålande vårsol, gått promenader och bara njutit av denna underbara dag..=) Jag har suttit på balkongen med kaffe,tidningen och lapat sol..handlat lite, tvättat mer och läst en massa!
Fick gett mig ut på en härlig löprunda i strålande solsken, 7 km och ca 5.40 min/km, riktigt bra, har verkligen förbättrat mig!! kändes lätt på stegen idag! sprang en sväng om friskis med och körde en minigym-runda!

nu fortsätta jobba!
kram på er

2 kommentarer:

  1. Wihoooo och duktig var du minsann :) hoppas mina hejarrop hjälpte lite ;)

    SvaraRadera
  2. Ja du var saknad gumman. Men vi får ta igen det! Skönt att det är full fart på dig igen!!

    SvaraRadera