söndag 24 juli 2011

Norge- vackra land

Mina tankar går idag helt åt vårt vackra grannland Norge och den enorma sorg och svara slöja som ligger över landet (och världen!) idag! vilket kaos, vilket fruktansvärt onödigt dåd, terror och massaker, finner inga ord.......hur kan man ens tänka tanken och göra ngt såhär hemskt? hur är man funtad, inte ens värd att bli kallad människa..VARFÖR VARFÖR VARFÖR?

SÅ enormt många som drabbats, alla som föll offer för gärningsmannens kulor, alla skadade med både fysiska och psykiska sår som aldrig kan läka, dess anhöriga och alla vittnen runtomkring..Så oväntat, så brutalt och så frukansvärt, himla onödigt! en ren massaker. Jag finner inga ord.

Vår vackra,fredliga grannland som alltid verkat så "skyddat och tryggt", nu är den visionen borta, vad som helst kan hända vartsomhelst..vart är världen på väg? Det blir så nära oss i Sverige också när det händer något sådant här i vårt grannland, så påtagligt, ngt man kan känna och ta på.
Helt overklig. Hittar inte fler ord...ledsen,chockad och arg! det är jag.

1 kommentar:

  1. ja herregud ozza detta är värre än något annat jag upplevt! Jag tog mycket illa vid mig vid tsunamin men det var en naturkatastrof, detta elände som hände i norge var en mans verk! Helt jävla obegripligt!!! Kram Weronica

    SvaraRadera