söndag 12 juni 2011

När jag vaknade idag var det så underbart väder och jag kände mig pigg och utsövd...så jag snörde på mig mina löpardojjor och begav mig ut i sommaren..lite väl varmt och lite väl tidigt på dagen för mig (springer och orkar mest på em och kvällar) men det fick duga,va skönt att komma ut och hittad en liten ny stig, så blev en lite annorlunda löparrunda idag..blev drygt halvmilen och jag är ganska nöjd med de, sprang ju trots allt innan frukosten...

Blev en god brunch och GP efter denna soliga runda..satt länge och slappade vid frukostbordet (eller a,länge för att vara jag då...)
Blev en spontanrunda i Göteborg med min käre sambo, kollade runt i second hand affärer, stötte ihop med svärisarna och tjötade lite med dom, fortsatte rundan i Kållered på Rusta, köpte nytt duschdraperi (lila såklart!) och inhandlade lite till mitt nya intresse, haha, grönsaks och kryddfröer! dill,gräslök,morötter,tomater osv.. så nu ska ja handla jord och allt som tillhör denna lilla hobby..kanske ett par söta trädgårdshandskar me..haha;))
Ja,jordgubbarna och smultronplantorna växer o frodas på vår balkong, har fått det så fint där ute nu..köpte lite roliga prydnader också i form av fjärilar och vackra färgglada trollsländor på "blompinne", jättefina!
Fyndade en jättesöt,rosa klänning med vita prickar och ett svart snyggt linne på Second hand me! nöjd e ja!!

Jobbar inatt och det är nummer 1 av 4...3 pass kvar snart o sen semester!! som jag läääängtaaaar!!!
Har iaf firat in storhelgen lite, det är ju trots allt pingst, så köpte med mig rökt lax med dillstuvad potatis fr ICA (supersmarrigt!) och så festade vi till det jag o mina kära kollegor på jordgubbar med grädde..mums!

gott att det är extra pengar denna helg..sånt gillar vi..;)
kram på er mina vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar